5 Pilierov pre účinný tréning (Ako cvičiť pre budovanie svalstva redukciu tuku?)

Táto časť ti priblíži 5 najdôležitejších faktorov, ktoré treba aplikovať do tréningu pre REÁLNE výsledky.

1. Konzistencia

2. Princíp postupného zaťaženia

3. Komplexné cviky

4. Intenzita s ktorou trénuješ

5. Technika, rozcvička a faktor zdravia

  1. Konzistencia – základ a teda to, že cvičíš pravidelne a dlhodobo. Musíš si nájsť motiváciu – Premysli si ako chceš a ako budeš vyzerať, ako sa budeš cítiť. Aký budeš človek, ked budeš v lepšej forme a mať návyk cvičiť pravidelne. K tomuto ti pomôže aj meniť typ tréningu každé 2-3 mesiace, pozrieť si raz za čas nejaké video. Ja som bol chudý a úplne ma nebavilo byť slabý, preto som som potreboval nabrať silu a svalstvo, potreboval som sa dostať ďalej a zlepšiť aj svoju psychiku. Ak sa ti nechce cvičiť, pomôž si kofeínom, ktorý ti pridá na kvalite tréningu a nálade.
  2. Princíp postupného zaťaženia (progressive overload) je absolútny pilier budovania svalstva a sily. Jednoducho – POSTUPNE PRIDÁVAŤ. Vedecky dokázané, že zvyšovanie záťaže je kľúč. V pláne je návod, ale musíš si to odsledovať a kontrolovať sám. Je dobré si zapisovať tréningy, koľko zhybov, koľko klikov si dal dnes alebo tento týždeň a v ďaľšom tréningu dať o 1-2 opakovania viac, alebo pridať sériu, resp. spomaliť fázy týchto opakovaní. Cieľom je vytvoriť preťaženie svalov, aby sme ich podnietili na rast nových – silnejších svalových vlákien. Osobne som mal najlepší progress vždy keď som sa sústredil na pridávanie objemu práce – záťaže, opakovaní, sérii, atď.
  3. Komplexné cviky sú ďalší kľúčový faktor k tvojmu progressu. Pochop, že izolované cviky ako napr. bicepsový zdvih, alebo sťahovanie kladky na triceps majú svoj čas a miesto v tréningu. Avšak tvojou prioritou by mali byť komplexné – viackĺbové cviky ako napr.- drep. zhyby, verzie klikov, dipov, výpadov, vertikálnych klikov, austrálskych príťahov, no tiež plankov, climberov a pod. Ak máš k dispozícii váhy, zapoj drepy s veľkou činkou, mŕtve ťahy, bench, výtlaky nad hlavu a príťahy v predklone. Všetky tieto cviky tiež môžu stimulovať prirodzenú tvorbu testosterónu a rastového hormónu, ktoré so sebou nesú množstvo výhod. Budeš s nimi lepšie budovať svalstvo, efektívnejšie páliť tuk, budeš mať lepšie libido a budeš viac rozhodný a celkovo mať denne viac energie. Ale odporúčam ostať natural, a nebrať žiadne anabolické steroidy. Chceš si chrániť a zveľaďovať zdravie, hlavne keď si teenager alebo si vo svojich 20tich rokoch, aby si na tom potom nebol odkázaný celý život.
  4. K intenzite poviem len jedno – nešetri sa. Nebuď pussy a keď máš pocit, že už nedáš dalšiie opakovania – Ver, že v sebe máš ešte aspoň 3 opakovania. A tieto sú najdôležitejšie a presne tieto tvoria svalové preťaženie, ktoré ti dáva najlepšie výsledky. Je dôležité pretože týmto okrem sily tiež buduješ svoju odolnosť a psychiku. Len tak sa nezlomíš pred náporom a ťažšími situáciami, ktoré so sebou život často prináša.
  5. Chceš nájsť rovnováhu medzi tým, že napreduješ, ale robiť to technicky správne. Veľakrát omieľam, že máš mať pevný stred tela. To je preto, aby brucho a svaly telesného jadra držali a vytvárali oporu pre chrbticu a mohol si cvičiť dlhodobo. V programe máme na výber 4 varianty rozcvičky. Je dôležité sa zahriať a aplikovať dynamický streč. Vytvor a nájdi si svoju rutinu, ktorá ťa dostane psychicky a fyzicky do tvojej zóny a pripraví ťa na perfektný a bezpečný tréning.

Ak hľadáš systematický plán, ktorý ti pomôže vybudovať postavu a naučí ťa veci, ktoré vieš aplikovať ešte roky potom, kúp si členstvo alebo doživotný prístup do svojho programu na vitness.sk/programy

Cieľom VITNESS je zlepšiť kvalitu života cez lepšie fyzické a psychické zdravie, prácu na sebe a pomoc ostatným. Kedže sa zjavne nemôžeme spoliehať na politiku ani nikoho iného – sme to my, kto musíme začať serióznu zmenu a zlepšenie spoločnosti. Časom týmto spôsobom môžeme zlepšiť život na Slovensku a v Čechách a to hlavne ak sa budeme navzájom podporovať, napredovať v v práci, v biznise, škole a budeme zdraví, draví a slušní k ostatným. MY. NIKTO INÝ.

Držte sa. M