Informácia pre spotrebiteľa pred uzatvorením zmluvy na diaľku
k Službe digitálnej knižnice Programy
podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Všeobecné informácie
- Pojmy uvedené v tomto dokumente s veľkým začiatočným písmenom sa na účely tohto dokumentu vykladajú vo význame, aký im je pridelený vo Podmienkach, pokiaľ nie je v tomto dokumente uvedené inak.
- Poskytovateľom Služby digitálnej knižnice Programy je Michal Havelka – VITNESS, miesto podnikania Bratislava, Kupeckého 516/3, IČO: 52 099 253, DIČ: 1124932996, zapísaný v registri fyzických osôb v športe vedenom Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR pod č. 2018/69:1853-31B0 (ďalej ako „Poskytovateľ“).
- Kontaktnými údajmi Poskytovateľa na účely uplatnenia reklamácie, podania sťažnosti alebo iného podnetu Klientom, sú adresa Poskytovateľa uvedená v bode 2 tohto článku dokumentu alebo e-mailová adresa: [email protected].
Služba digitálnej knižnice Programy
- Službou digitálnej knižnice Programy sa rozumie služba poskytovaná Poskytovateľom Klientom prostredníctvom Portálu, ktorej predmetom je poskytovanie prístupu k digitálnej knižnici Programy Klientovi Poskytovateľom za Poplatok počas príslušného časového obdobia.
- Poskytnutiu Služby digitálnej knižnice Programy predchádza vyplnenie a zaslanie Objednávky Klienta prostredníctvom objednávkového formulára na Portáli, v ktorej Klient realizuje výber konkrétnej varianty Služby digitálnej knižnice Programy prostredníctvom možnosti „Objednať“. Dokončeniu Objednávky predchádza úhrada Poplatku, pričom následne je Objednávka odoslaná Poskytovateľovi.
- Klient odoslaním Objednávky prostredníctvom Portálu prejavuje svoju vôľu s tým, aby mu bola zo strany Poskytovateľa poskytnutá Služba digitálnej knižnice Programy s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku.
- Poskytovateľ, po doručení Objednávky a pripísaní príslušného Poplatku, ktorého výška je Klientovi oznámená prostredníctvom Portálu v priebehu prípravy Objednávky (ako je opísané vyššie v čl. III. týchto Podmienok), v stanovenej lehote a v celom jeho rozsahu na účet Poskytovateľa bezodkladne, najneskôr však do 48 hodín poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy Klientovi potvrdí Potvrdením odoslaným prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke Klientu.
- Poskytovateľ nemá povinnosť a Klienta nemá právny nárok na poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy zo strany Poskytovateľa a Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek až do momentu doručenia Potvrdenia Klientovi ním odoslanú Objednávku odmietnuť, a teda Službu digitálnej knižnice Programy neposkytnúť, a to bez udania dôvodu. V takomto prípade sa Poskytovateľ zaväzuje vrátiť Klientovi uhradený Poplatok za poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy.
Poplatok za poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy
- Pre úspešné poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy je Klient povinný Poskytovateľovi uhradiť príslušný Poplatok. Poplatok je odplatou Klienta Poskytovateľovi za poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy.
- Klient vzhľadom na vyššie uvedený účel Poplatku a povahu Služby digitálnej knižnice Programy berie na vedomie, že Poplatok je nevratný.
- Výška Poplatku je stanovená v závislosti od konkrétnej varianty Služby digitálnej knižnice Programy nasledovne:
- OBJEM A SILA 90 DENNÝ PRÍSTUP – 49,90 EUR
- OBJEM A SILA DOŽIVOTNÝ PRÍSTUP – 79,90 EUR
- VYRYSOVAŤ 90 DENNÝ PRÍSTUP – 49,90 EUR
- VYRYSOVAŤ DOŽIVOTNÝ PRÍSTUP – 79,90 EUR
- Poplatok je uvedený bez DPH. Poskytovateľ nie je platiteľom DPH.
Odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy
- Klient berie na vedomie, že od Zmluvy nemôže podľa ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách na diaľku odstúpiť, nakoľko Poskytovateľ na základe výslovného súhlasu Klienta poskytol Službu digitálnej knižnice Programy okamihom doručenia Potvrdenia s tým, že Klient v Objednávke vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením takéhoto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy. Úplným poskytnutím Služby digitálnej knižnice Programy sa pritom rozumie okamih doručenia Potvrdenia Klientovi podľa čl. IV. bod 2 a 3 Podmienok.
- Klient pred odoslaním Objednávky výslovne prostredníctvom príslušnej funkcie potvrdí, že požiadal o začatie poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy, a to po poučení zo strany Poskytovateľa.
- Poskytovateľ týmto poučuje Klienta, že v prípade začatia poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy alebo ak Klient o poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy požiada, Klient udelením súhlasu so začatím poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy stráca právo na odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy. Úplným poskytnutím Služby digitálnej knižnice Programy sa pritom rozumie okamih doručenia Potvrdenia Klientovi podľa čl. IV. bod 2 a 3 Podmienok.
- Z predpisov na ochranu spotrebiteľa vyplýva, že Klient nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak jej predmetom je (i) poskytnutie služby, (ii) ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom záujemcu (spotrebiteľa) a (iii) Klient (spotrebiteľ) vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.
- Odstúpenie od Služby digitálnej knižnice Programy je bližšie upravené v Podmienkach.
Informácia o minimálnej dobe trvania záväzkov Klienta vyplývajúcich z Služby digitálnej knižnice Programy
- Klient je v rámci Objednávky vyzvaný k úhrade Poplatku, bez ktorého úhrady nemožno dokončiť Objednávku, a bez ktorého úhrady teda nedôjde k doručeniu Potvrdenia a poskytnutiu Služby digitálnej knižnice Programy.
- V prípade úhrady Poplatku, odoslania Objednávky je momentom doručenia Potvrdenia Klientovi poskytnutá Služba digitálnej knižnice Programy, predmetom ktorej je poskytovanie prístupu k digitálnej knižnici Programy Klientovi Poskytovateľom za Poplatok počas príslušného časového obdobia.
Súhlas Klienta so začatím poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy pred uplynutím lehoty na odstúpenie
- Klienta odoslaním Objednávky a zaplatením Poplatku udeľuje Poskytovateľovi súhlas a žiada ho, aby s poskytovaním Služby digitálnej knižnice Programy začal ihneď po odoslaní Objednávky, aj keď ešte Klientovi (spotrebiteľovi) neuplynula lehota na odstúpenie od zmluvy podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Dĺžka trvania Služby digitálnej knižnice Programy
- K úplnému poskytnutiu Služby digitálnej knižnice Programy dochádza okamihom doručenia Potvrdenia Klientovi podľa čl. IV. bodov 2 a 3 Podmienok.
Uplatnenie reklamácie a zodpovednosť Poskytovateľa
- Klienta je oprávnený uplatniť reklamáciu písomne alebo e-mailom na adrese uvedenej v bode 3. Poskytovateľ je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií Klientov a zodpovednosti Poskytovateľa sú bližšie upravené v Podmienkach a Reklamačnom poriadku.
- Poskytovateľ zodpovedá za vady poskytovaných služieb podľa príslušných právnych predpisov.
Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, ak je na Žiadosť o nápravu odpovedané zamietavo alebo na ňu Klienta nedostane odpoveď do 30 dní odo dňa jej odoslania, Klienta môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ak sa jedná o spory na ktoré sa tento zákon vzťahuje) a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam týchto subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a spotrebiteľ tento taktiež nájde na: http://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov) alebo má možnosť podať návrh prostredníctvom tzv. platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na: www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Orgán kontroly a dozoru
- Orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je: Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Slovenská republika.
Záverečné informácie
- Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom neručí za nepretržitosť prístupu na Portál, za jeho bezchybnosť a bezpečnosť. Poskytovateľ rovnako nezodpovedá za škodu spôsobenú Klientovi pri realizácii prístupu a užívaní Portálu, vrátane prípadnej škody vzniknutej pri sťahovaní dát zverejnených na Portáli, škody spôsobené prerušením prevádzky, poruchou Portálu, počítačovými vírusmi, škodu v dôsledku straty dát, zisku, neoprávneného prístupu k prenosom a dátam Klientov, či škody vzniknuté v súvislosti s využitím informácií zverejnených na Portáli. Kliknutím na niektoré odkazy na Portáli môže dôjsť k opusteniu Portálu a k presmerovaniu na webové stránky tretích subjektov alebo na iné webové stránky Poskytovateľa. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek obmedziť alebo ukončiť prístup Klienta na Portál.
- Poskytovateľ nezodpovedá za reklamu alebo propagáciu prevádzkovanú akoukoľvek treťou osobou prostredníctvom Portálu.
- Všetky právne vzťahy vznikajúce na základe alebo v súvislosti s Portálom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to bez ohľadu na to, odkiaľ bol prístup a použitie Portálu realizované. Pokiaľ je alebo sa stane niektoré z ustanovení Podmienok neplatným alebo neúčinným, namiesto takýchto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou niektorého ustanovenia nie je dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení týchto Podmienok.
- Viac informácií týkajúcich sa podmienok poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy na diaľku je uvedených v Podmienkach a Reklamačnom poriadku.
***