REKLAMAČNÝ PORIADOK
pre poskytovanie Služby digitálnej knižnice Programy prostredníctvom webu www.vitness.sk (ďalej len „Portál“)
Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri reklamácii Služby digitálnej knižnice Programy poskytnutej poskytovateľom Michal Havelka – VITNESS, miesto podnikania Bratislava, Kupeckého 516/3, IČO: 52 099 253, DIČ: 1124932996, zapísaný v registri fyzických osôb v športe vedenom Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR pod č. 2018/69:1853-31B0 (ďalej len „Poskytovateľ“), prostredníctvom Portálu (ďalej len „Reklamačný poriadok“). Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Podmienok, ktorými sa spravujú vzájomné práva a povinnosti Poskytovateľa a Klientov pri poskytovaní Služby digitálnej knižnice Programy na diaľku prostredníctvom niektorej z funkcionalít Portálu.
- Pojmy uvedené v tomto Reklamačnom poriadku s veľkým začiatočným písmenom sa na účely tohto dokumentu vykladajú vo význame, aký im je pridelený v Podmienkach, pokiaľ nie je v tomto Reklamačnom poriadku uvedené inak.
- Klient je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom, Podmienkami a informáciami o podmienkach spracúvania osobných údajov ešte pred samotným poskytnutím Služby digitálnej knižnice Programy a zaplatením Poplatku. Odoslaním Objednávky Klient prejavuje svoj súhlas s týmto Reklamačným poriadkom vrátane Podmienok.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje výlučne na Klienta, ktorý je ako fyzická osoba nepodnikateľ pri poskytnutí Služby digitálnej knižnice Programy v právnom postavení spotrebiteľa.
Uplatnenie reklamácie
- Za reklamáciu sa považuje uplatnenie práv zo zodpovednosti Poskytovateľa za vady poskytovanej služby. Právo zo zodpovednosti za vady poskytovanej Služby digitálnej knižnice Programy je Klient povinný u Poskytovateľa uplatniť bez zbytočného odkladu, hneď ako chybu zistí (pri doručení Potvrdenia), najneskôr však do 30 dní od kedy sa o vzniku tejto skutočnosti Klient dozvedel. Neuplatnenie práv zo zodpovednosti za vady v stanovenej lehote má za následok ich zánik, ak zákon neustanovuje inak. Uplatnením nároku zo zodpovednosti za vady nie je dotknutý nárok Klienta na náhradu škody, ktorá z vady vznikla.
- Klient má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady. Toto právo treba uplatniť u Poskytovateľa najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť vady; inak právo zanikne.
- Klient má právo na primerané finančné zadosťučinenie, ak svoje práva, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady, úspešne uplatní na súde.
- Reklamáciu musí Klient uplatniť písomne na adrese Poskytovateľa uvedenú v bode 1. tohto Reklamačného poriadku, prípadne e-mailom na adrese: [email protected].
- Klient je povinný v reklamácii:
- uviesť identifikačné údaje Klienta minimálne v rozsahu meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo/e-mailová adresa;
- uviesť jasný a zrozumiteľný opis reklamovaných skutočností;
- uviesť práva, ktoré si v rámci reklamácie Klient uplatňuje; a
- označiť a priložiť podklady preukazujúce tvrdenia Klienta.
- V prípade, ak Klient v reklamácii neuvedie identifikačné údaje minimálne v rozsahu podľa bodu 9 písm. a) tohto Reklamačného poriadku, Poskytovateľ bude takúto reklamáciu považovať za anonymnú a nebude sa ňou zaoberať. Opakovanou reklamáciou podanou rovnakým Klientom v rovnakej veci, ktorá neobsahuje nové skutočnosti, sa Poskytovateľ nebude rovnako zaoberať.
- V prípade neúplnej alebo nezrozumiteľnej reklamácie Poskytovateľ vyzve Klienta na odstránenie nedostatkov reklamácie v primeranej lehote určenej Poskytovateľom. Uplatnením reklamácie sa v tomto prípade rozumie doručenie reklamácie po odstránení nedostatkov, resp. márne uplynutie primeranej lehoty určenej Poskytovateľom na ich odstránenie. Poskytovateľ je oprávnený požiadať Klienta o poskytnutie súčinnosti pri vybavovaní reklamácie, pričom v prípade, ak ju Klient neposkytne, Poskytovateľ je oprávnený rozhodnúť výlučne na základe dostupných informácií.
- Poskytovateľ pri uplatnení reklamácie vydá Klienta potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Poskytovateľ potvrdenie o uplatnení reklamácie doručí Klientovi ihneď. Ak okamžité doručenie potvrdenia nie je možné, doručí potvrdenie bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie Poskytovateľ nemusí doručovať, ak má Klient možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Po uplatnení reklamácie Klientom Poskytovateľ, prípadne ním poverený zamestnanec, resp. určená osoba, poučí Klienta o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka.
- V prípade, ak lehoty na vybavenie reklamácie márne uplynú, má Klient právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy v inom rozsahu, t. j. na iné obdobie za zodpovedajúci Poplatok.
Spôsob vybavenia reklamácie
- Klient nemá práva z vadného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú sám spôsobil.
- V prípade, ak Služba digitálnej knižnice Programy nebola poskytnutá kvalitne pričom existujúca chyba je odstrániteľná, má Klient právo na jej bezplatné odstránenie (napríklad nedoručenie kompletného Potvrdenia, chyby v písaní a počítaní a pod.).
- Pri neodstrániteľných vadách, t.j. takých, ktoré bránia riadnemu užívaniu účelu danej služby, má Klient právo na poskytnutie novej služby (ak je to vzhľadom na okolnosti možné) alebo zrušenie poskytovania Služby digitálnej knižnice Programy. Novým poskytnutím služby môže byť aj jej zopakovanie, t.j. opätovné poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy alebo poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy v inom rozsahu, t. j. na iné obdobie za zodpovedajúci Poplatok, v zmysle požiadaviek Klienta. Pod jednostranným zrušením Služby digitálnej knižnice Programy sa rozumie vrátenie Poplatku. Právo na nové poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy si uplatňuje Klient na základe svojho subjektívneho výberu.
- V prípade právnych vád plnenia (a ak sa jedná o vadu, za ktorú Poskytovateľ zodpovedá, ak neprichádzajú do úvahy nároky podľa predchádzajúcich odsekov), je Klient oprávnený od Služby digitálnej knižnice Programy odstúpiť.
- Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie určuje Klient pri uplatnení reklamácie v zmysle bodov 16. až 19. tohto Reklamačného poriadku, alebo na výzvu Poskytovateľa v ňou určenej primeranej lehote. Ak Klient nezvolí spôsob vybavenia reklamácie v Poskytovateľom poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho Poskytovateľ.
- Poskytovateľ alebo ním poverený zamestnanec na základe rozhodnutia Klienta o tom, ktoré z týchto práv Klient uplatňuje, určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie presiahnuť lehotu 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Poskytovateľ vydá Klientovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to e-mailom bezprostredne od prijatia reklamácie (v prípade osobného uplatnenia je odovzdaný ihneď); ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Ak Poskytovateľ nevybaví reklamáciu na mieste, oznámi Klientovi najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie písomne alebo e-mailom skutočnosť, že jeho reklamácia bola vybavená, pričom v tomto oznámení uvedie spôsob ako bola predmetná reklamácia vybavená. Ak sa oznámenie zasiela e-mailom považuje sa za doručené Klientovi v deň, keď bolo odoslané na emailovú adresu Klienta uvedenú pri uplatnení reklamácie. Ak sa oznámenie zasiela písomne, považuje sa za deň vybavenia reklamácie deň, kedy bola zásielka oznámená Klientovi, a to aj v prípade, že si Klient zásielku neprevezme v odbernej lehote na adrese uvedenej pri uplatnení reklamácie.
- V prípade, ak lehoty na vybavenie reklamácie márne uplynú, má Klient právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na poskytnutie Služby digitálnej knižnice Programy v inom rozsahu, t. j. na iné obdobie za zodpovedajúci Poplatok.
- V prípade, ak by Klient ako spotrebiteľ nebol spokojný so spôsobom, ktorým bola vybavená jeho reklamácia alebo ak by sa domnieval, že boli porušené jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Poskytovateľa vo vzťahu k službe poskytovanej Poskytovateľom so Žiadosťou o nápravu.
- V prípade ak je na Žiadosť o nápravu odpovedané zamietavo alebo na ňu Klient nedostane odpoveď do 30 dní odo dňa jej odoslania, Klient môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ak sa jedná o spory na ktoré sa tento zákon vzťahuje) a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam týchto subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a spotrebiteľ tento taktiež nájde na: http://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov) alebo má možnosť podať návrh prostredníctvom tzv. platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na: www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je: Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
Záverečné ustanovenia
- Poskytovateľ, jeho zamestnanci alebo poskytovatelia licencií pre Poskytovateľa v žiadnom prípade nenesú nad mieru ustanovenú platnými právnymi predpismi zodpovednosť za akýkoľvek ušlý zisk, za akúkoľvek stratu dát alebo informácií, za akékoľvek náklady, majetkové škody, osobnú ujmu, prerušenie podnikania ani za akékoľvek škody, bez ohľadu na titul a spôsob ich zapríčinenia a to vrátane prípadu, že ak bol Poskytovateľ upovedomená o možnosti takýchto škôd. V prípadoch, v ktorých pripadá do úvahy obmedzenie zodpovednosti, je zodpovednosť Poskytovateľa a jeho zamestnancov obmedzená do výšky uhradeného Rezervačného poplatku.
- Poskytovateľ zodpovedá výlučne za škody, ktoré vznikli jeho zavinením, pričom princíp objektívnej zodpovednosti je vylúčený, pokiaľ právne predpisy neurčia inak.
- Poskytovateľ nezodpovedá za nefunkčnosť alebo nepoužiteľnosť Služby digitálnej knižnice Programy v dôsledku nesprávneho používania alebo kombinácie vplyvov technického vybavenia, programového vybavenia a/alebo škodlivých programov.
- Vzťahy, ktoré neupravuje tento Reklamačný poriadok, sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky.
- Všetky prípadné spory medzi Poskytovateľom a Klientmi budú riešené všeobecnými súdmi Slovenskej republiky alebo subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa bodu 26. tohto Reklamačného poriadku.
- Poskytovateľ je oprávnený zmeniť a/alebo prijať nový Reklamačný poriadok, pričom jeho zmena je účinná odo dňa uvedeného v zmenenom alebo novom Reklamačnom poriadku, najskôr v deň jeho zverejnenia Portáli.
- Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť od [•].
***